janusha

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

verejná obhajoba tých, čo stoja na tej druhej strane ...

zaujatá úvaha :)
niekedy sa ma niektoré veci dotknú. aj keď sa ma netýkajú priamo.

veľmi často sa ľudia sťažujú na pokladníčky, predavačky, tety za okienkom na pošte.....atď. nielen tu, ale aj v reále.

teraz nechcem hovoriť o tvárení sa dotyčných, chcem len o mechanických chybách..

ono totiž, keď taká teta v pokladni urobí chybu, preklep, hneď je hlúpa, arogantná, nemožná a podobne . a hlavne to urobila naschvál. naschvál nablokovala viac, naschvál zle vydala, proste naschvál.

nepáči sa mi takýto postoj.

pretože každý robíme chyby. napríklad taká účtovníčka. naúčtujem na chybný účet. čo urobím? zmažem, stornujem, preúčtujem.. nikto ma pritom nevidí...

píšem správu, alebo list...urobím preklep, napíšem zlú vetu..čo urobím??   dám si backspace, zmažem, prepíšem..nikto ma pritom nevidí...

..založím niečo do iného šanonu..preložím..nikto ma pritom nevidí

banálne hlúposti, ktoré ani nepovažujeme za chyby..nikto nám nenadáva, nie sme hlúpi, nevzdelaní, pomalí, je to úplne normálne..

teta na druhej strane kontaktu má tú nevýhodu, že je pri svojom omyle videná...

proste má smolu..nemá právo na jediný preklep, nesmie zle vydať, nesmie sa pomýliť..lebo to urobí nám. a to je proste strašné...

môžem vám povedať, že ani jedna nerobí chyby naschvál.. v týchto povolaniach sa totiž za chyby platí doslovne..peniazmi..

vytočilo ma totiž, keď včera jedna pani,ktorej pískalo šatstvo, povedala, že "predavačka by si zaslúžila"..
predavačka nemôže za to, že výrobca zašije do odevu pískadlo..nie je jasnovidka, ani nemá rentgenové oči..
a určite sa z toho tajne nevytešovala..

peknú noc vám prajem :)

len tak... | stály odkaz

Komentáre

  1. tak tak :)
    kliiidek a pohoda :)
    publikované: 02.05.2009 01:39:59 | autor: noncreativ (e-mail, web, autorizovaný)
  2. budíček ! ;)
    publikované: 02.05.2009 04:42:25 | autor: teide (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. nepáči sa mi takýto postoj.
    v globále by si mala pravdu. Všetci sme omylní, všetci robíme chyby, lebo sme ľudia. Ak slušne na chybu upozorníš, čakáš i slušnú odpoveď. Ak reaguješ rozhorčene, dostaneš britkú odpoveď.

    Ak pri veľkom nákupe kupuješ 1kg cukru , máš naúčtovaných 10kg, vraciaš sa k pokladni , ešte neotvoríš poriadne ani ústa a predavačka už vie , kde urobila chybu, stala sa táto chyba náhodou?

    Koľkokrát sa vrátime, keď zistíme, že nemáme nablokované, čo máme v košílu, alebo máme vydaný prebytok?
    publikované: 02.05.2009 06:16:26 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. Dobré ráno!!
    :)
    publikované: 02.05.2009 09:18:30 | autor: janusha (e-mail, web, autorizovaný)
  5. vasilisa26
    koľkokrát ty urobíš preklep?
    jasné, že vie, kde urobila chybu, lebo pozrie na bloček, alebo jej to jednoducho dôjde..
    a ak máme prebytok, tak si to ona potom doplatí..

    a hneď na začiatku som povedala, že nejdem písať o výraze, aelbo o nálade..alebo o drzosti... len o mechanických chybách...to druhé je o inom
    nehovoriaac o tom ako si niektorí tí druhí-zákazníci myslia, že predavačky sú slúžky..
    publikované: 02.05.2009 09:23:10 | autor: janusha (e-mail, web, autorizovaný)
  6. non :)
    ahoj
    publikované: 02.05.2009 09:23:55 | autor: janusha (e-mail, web, autorizovaný)
  7. non :)
    ..
    publikované: 02.05.2009 09:24:19 | autor: janusha (e-mail, web, autorizovaný)
  8. žiaľ, toto sú povolania
    kde si priam všetci ventilujú svoje nervy...treba to brqť tak: poslúž si, človiečik, ja to vydržím..a propos - preto sú na takých miestach len ženy...chlapi by to nevydržali a už vôbec nie za tie peniaze...
    publikované: 02.05.2009 10:11:19 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  9. Janusha..myslím že technicky máš veru pravdu...
    je to tak, robím s peniazmi, robím v službách a viem čo to je keď začne človek útočiť za chybu, ktorú robí on sám možno párkrát za týždeň, je to práca s ľuďmi a o ľuďoch tá veľmi ťažká...
    publikované: 02.05.2009 10:45:12 | autor: zara (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. podla mna
    ja si myslim, ze malokto utoci koli omylu,alebo chybe....ta sa naozaj moze stat kazdemu...

    Ide o to,ze obchod a predavanie je seriozny kumšt a vyzaduje urcitu davku obratnosti a kulivovanosti.
    Predsa len predavanie je praca s ludmi ...
    Lenze majitelia obchodov (z financnych dovodov)nestoja o profesionalov a zamestavaju nevyškolenych ludi, ktori nevedia jednat s ludmi....nepoznaju zasady predaja a pristupu k zakaznikovi...
    No a človek je tvor ,kotry kvalitu tovaru a služieb velmi citlivo vnima...porovnava...


    publikované: 02.05.2009 12:21:40 | autor: ninocka (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. Janusha,
    ja som napísala , že v globále súhlasím a t dˇ....a či priznáš, alebo nie, je všetko o komunikácii, nie o momentálnej nálade
    keď jej dôjde, že urobila chybu, prečo nezakričí a nevráti späť a neospravedlní sa, že sa pomýlila? prečo čaká, či niekto naberie odvahu a pôjde sa domáhať svojho?

    A nechala som ti priestor na vyjadrenie sa v treťom odstavci, na ktorý som čakala, že zareaguješ.

    Konkrétne ja neškatuľkujem obyvateľov na predavačov, upratovačky...lekárov, inžinierov...riaditeľov. Ku každému sa správam slušne, ale len do tej doby , pokiaľ je slušný on. Potom preberám v komunikácii žargón, aký použil on. VŽDY vidím pred sebou ČLOVEKA
    publikované: 02.05.2009 14:26:46 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. :)
    ..dík všetkým, čo ste sa zastavili...
    jasné, že všetko je o komunikácii..obojstrannej :)
    publikované: 02.05.2009 19:16:43 | autor: janusha (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014