niekedy sa ma niektoré veci dotknú. aj keď sa ma netýkajú priamo.
veľmi často sa ľudia sťažujú na pokladníčky, predavačky, tety za okienkom na pošte.....atď. nielen tu, ale aj v reále.
teraz nechcem hovoriť o tvárení sa dotyčných, chcem len o mechanických chybách..
ono totiž, keď taká teta v pokladni urobí chybu, preklep, hneď je hlúpa, arogantná, nemožná a podobne . a hlavne to urobila naschvál. naschvál nablokovala viac, naschvál zle vydala, proste naschvál.
nepáči sa mi takýto postoj.
pretože každý robíme chyby. napríklad taká účtovníčka. naúčtujem na chybný účet. čo urobím? zmažem, stornujem, preúčtujem.. nikto ma pritom nevidí...
píšem správu, alebo list...urobím preklep, napíšem zlú vetu..čo urobím?? dám si backspace, zmažem, prepíšem..nikto ma pritom nevidí...
..založím niečo do iného šanonu..preložím..nikto ma pritom nevidí
banálne hlúposti, ktoré ani nepovažujeme za chyby..nikto nám nenadáva, nie sme hlúpi, nevzdelaní, pomalí, je to úplne normálne..
teta na druhej strane kontaktu má tú nevýhodu, že je pri svojom omyle videná...
proste má smolu..nemá právo na jediný preklep, nesmie zle vydať, nesmie sa pomýliť..lebo to urobí nám. a to je proste strašné...
môžem vám povedať, že ani jedna nerobí chyby naschvál.. v týchto povolaniach sa totiž za chyby platí doslovne..peniazmi..
vytočilo ma totiž, keď včera jedna pani,ktorej pískalo šatstvo, povedala, že "predavačka by si zaslúžila"..
predavačka nemôže za to, že výrobca zašije do odevu pískadlo..nie je jasnovidka, ani nemá rentgenové oči..
a určite sa z toho tajne nevytešovala..
peknú noc vám prajem :)
verejná obhajoba tých, čo stoja na tej druhej strane ...
01.05.2009 23:44:11
zaujatá úvaha :)
Komentáre
tak tak :)
budíček ! ;)
nepáči sa mi takýto postoj.
Ak pri veľkom nákupe kupuješ 1kg cukru , máš naúčtovaných 10kg, vraciaš sa k pokladni , ešte neotvoríš poriadne ani ústa a predavačka už vie , kde urobila chybu, stala sa táto chyba náhodou?
Koľkokrát sa vrátime, keď zistíme, že nemáme nablokované, čo máme v košílu, alebo máme vydaný prebytok?
Dobré ráno!!
vasilisa26
jasné, že vie, kde urobila chybu, lebo pozrie na bloček, alebo jej to jednoducho dôjde..
a ak máme prebytok, tak si to ona potom doplatí..
a hneď na začiatku som povedala, že nejdem písať o výraze, aelbo o nálade..alebo o drzosti... len o mechanických chybách...to druhé je o inom
nehovoriaac o tom ako si niektorí tí druhí-zákazníci myslia, že predavačky sú slúžky..
non :)
non :)
žiaľ, toto sú povolania
Janusha..myslím že technicky máš veru pravdu...
podla mna
Ide o to,ze obchod a predavanie je seriozny kumšt a vyzaduje urcitu davku obratnosti a kulivovanosti.
Predsa len predavanie je praca s ludmi ...
Lenze majitelia obchodov (z financnych dovodov)nestoja o profesionalov a zamestavaju nevyškolenych ludi, ktori nevedia jednat s ludmi....nepoznaju zasady predaja a pristupu k zakaznikovi...
No a človek je tvor ,kotry kvalitu tovaru a služieb velmi citlivo vnima...porovnava...
Janusha,
keď jej dôjde, že urobila chybu, prečo nezakričí a nevráti späť a neospravedlní sa, že sa pomýlila? prečo čaká, či niekto naberie odvahu a pôjde sa domáhať svojho?
A nechala som ti priestor na vyjadrenie sa v treťom odstavci, na ktorý som čakala, že zareaguješ.
Konkrétne ja neškatuľkujem obyvateľov na predavačov, upratovačky...lekárov, inžinierov...riaditeľov. Ku každému sa správam slušne, ale len do tej doby , pokiaľ je slušný on. Potom preberám v komunikácii žargón, aký použil on. VŽDY vidím pred sebou ČLOVEKA
:)
jasné, že všetko je o komunikácii..obojstrannej :)